Salgbetingelser

1. Kjøpsinformasjon

Samtlige priser på www.ecoride.no vises inklusive moms. Prisene er angitt i svenske kroner. Vi reserverer oss mot prisendringer, opphørssalg og eventuelle faktafeil som kan finnes på våre produktsider. Utover produktprisene tilkommer fraktkostnad og eventuell betalingsavgift.

2. Leveringsalternativer

– Levering med DHL

Vår samarbeidspartner DHL leverer våre elsykler til vårt nettverk over samarbeidspartnere over hele Sverige i rekordfart. Leveringstiden til ditt valgte Ecoride-utleveringssted er vanligvis 3-7 dager, forutsatt at produktet finnes på lager. Under visse omstendigheter som f.eks. stor pågang eller manglende produkttilgang hos leverandøren kan bestillingen eventuelt ha lengre leveringstid. Dersom en vare som du har bestilt, skulle være utsolgt, varsler vi deg snarest mulig. I så fall gir vi deg opplysninger om ny leveringstid. Eventuell fraktkostnad og/eller monteringskostnad vises i handlekurven når du har lagt til et produkt. Våre produkter leveres godt innpakket, og på Ecoride utleveringssted får du en riktig montert elsykkel og lokal service.

– Prøv og kjøp elsykkel på en av Ecoride-forhandlerne

Velkommen til noen av våre Ecoride-forhandlere. Ettersom våre butikklager er begrenset, kan man være nødt til å vente noen dager med enkelte modeller, men ettersom vi mottar regelmessige leveranser fra vårt sentrallager, pleier det ikke å ta mer enn 3-7 dager. Under visse omstendigheter som f.eks. mange bestillinger, kan leveringen ta lengre tid.

3. Betalingsalternativer

Sammen med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyr vi i Ecoride følgende betalingsalternativer der betalingen gjøres direkte til Klarna:

– Betale innen 14 dager: Betalingstiden er 14 dager fra varene sendes. Vilkårene for å betale innen 14 dager finner du her.

– Konto: Klarna Konto er en kontokreditt som leveres av Klarna og som gir lånetakeren muligheten til å delbetale sine kjøp månedsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av det samlede benyttede kredittbeløpet eller i samsvar med vilkårene som godkjennes ved kjøp. For nærmere informasjon om Klarna Konto inkludert allmenne vilkår og Standardisert Europeisk forbrukerkredittinformasjon finner du her.

– Betale Direkte: Automatisk belastning av din bankkonto: baseres på autogiro, og din konto debiteres omtrent to virkedager etter at kjøpet er utført eller at varen er blitt sendt. Vilkårene for bruk av autogiro finner du her.

– Bankoverføring: Kontoen debiteres umiddelbart etter at bestillingen er gjort.

Du finner mer informasjon om Klarna her og kan lese deres brukervilkår her.
For å kunne tilby et utvalg av ulike betalingsalternativer må vi dele dine person-, kontakt- og bestillingsopplysninger med leverandøren av den aktuelle betalingstjenesten. Vi anbefaler at du leser Klarnas retningslinjer for personvern.
Bruk av disse opplysningene er underlagt gjeldende personvernlov og Klarnas retningslinjer for personvern.

4. Generelt

Angrerett
Som forbruker (privatperson) har du 14 dagers angrerett fra du mottar en vare som vi har sendt til deg. Angreretten styres i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59)

Angreretten gjelder ikke bedrifter, og den gjelder bare hvis varen med opprinnelig emballasje er i vesentlig uendret stand. Du er ansvarlig for returfrakt ved påberopelse av angrerett. For å unngå problemer når du ønsker å benytte deg av angreretten, ta kontakt med vår kundetjeneste før du sender tilbake varer.

Ved påberopelse av angrerett:
– Gi beskjed til Ecorides kundetjeneste innen 14 dager fra du mottar bestillingen eller en del av den om at du akter å benytte angreretten.
– Returner varen komplett i uforandret stand, i produktkartongen med den tiltenkte indre emballasjen, snarest mulig og senest 30 dager etter at du har meddelt oss at du ønsker å benytte deg av angreretten.

Ecoride forbeholder seg retten til å debitere egenpris for manglende deler i tilfeller hvor returforsendelsen ikke er komplett. Ecoride løser ikke ut pakker mot postoppkrav. Forsendelser som ikke hentes, anses ikke som benyttelse av angreretten.

Klage
Ved klage skal du kontakte ditt lokale Ecoride-utleveringssted eller kundetjeneste snarest mulig etter at produktet er mottatt. Ecoride kontrollerer alle innsendte klager i samsvar med din feilbeskrivelse. Skulle det vise seg at det er en håndteringsfeil eller at produktet er feilfritt, debiteres kunden fra kr. 250 for testarbeidet. Ecoride er ikke ansvarlig for kostnader som kan oppstå på grunn av en defekt vare. Returnert vare skal sendes i originalemballasjen og godt innpakket. Transportskader som skyldes mangelfull innpakning, debiteres deg som kunde. For at klagen skal godkjennes, må faktura være vedlagt.

Produktgaranti
Vi gir 1 års fabrikkgaranti. Avvik fremgår på aktuell produktside eller i produktmanual.

Avbestilling av produkt
Så lenge vi ikke har rukket å pakke inn produktet ditt, er det mulig å avbestille varen. Det er ditt ansvar som kunde å underrette oss dersom du ønsker å avbestille produktet. Du gjør det via vår kundetjeneste. Først når vi har bekreftet avbestillingen, er den gyldig.

MERK! Hvis du har forskuddsbetalt produktet med kort, kommer 4 % av kjøpesummen til å trekkes fra kortet. Dette tilsvarer bankenes avgifter.

Uutløste forsendelser
For pakker som ikke er hentet eller ikke er avbestilt i henhold til våre vilkår og er blitt sendt i retur til oss, forbeholder vi oss retten til å debitere en avgift på kr. 750 pluss eventuelt øvrige tilkommende returavgifter for å dekke våre frakt- og administrasjonskostnader.

Aldersgrense
Hvis du er under 18 år, må din foresatte godkjenne bestillingen. Kontakt vår kundetjeneste.

Falske bestillinger
Alle falske bestillinger og bedrageriforsøk blir politianmeldt. www.ecoride.no samarbeider med politiet når det gjelder all informasjon som trenges for å hjelpe en eventuell utredning.

Retningslinjer for konfidensialitet
Informasjonen du oppgir om deg selv, blir bare brukt internt. Ingen opplysninger om deg vil føres videre til en tredjepart. Du har rett til på forespørsel å få innsyn i de personopplysningene som er registrert om deg. Hvis de er feilaktige, ufullstendige eller irrelevante, har du rett til å be om at opplysningene skal korrigeres eller slettes.

Force Majeure
I tilfelle krig, naturkatastrofe, streik på arbeidsmarkedet, myndighetsbeslutninger, uteblivende leveranser fra underleverandører, fordyrende omstendigheter og lignende hendelser utenfor vår kontroll som ikke med rimelighet kunne forutses og som har innvirkning på den inngåtte avtalen og løfter fra www.ecoride.no, som gjør at www.ecoride.no ikke kan holde nevnte avtale/løfte, skal dette utgjøre grunnlag til at www.ecoride.no fritas fra sine forpliktelser til å oppfylle nevnte avtale.

Behandling av personopplysninger

Se våre retningslinjer vedrørende behandling av personopplysninger